Copyright | In English 
Sarlin Race Team  
Etusivu Uutisia Tuotteet Tuotanto Hinnastot Yhteystiedot Linkit Verkkokauppa Historia
 Tuoteryhmät
 Akut
 Alustasarjat
 Jarrulevyt
 Jarrupalat
 Jarrusatulat
 Jouset
 Jäähdyttimet
 Kamerat
 Kilpabensiini
 Kilpaistuimet
 Kytkimet
 Läppärungot
 Nivellaakerit Pulttipyssyt
 Silikoniletkut
 Sytytyspuolat
 Vaimentimet
 Vanteet

SRT FaceBookissa

SRT FaceBookissa

Suosittele kaverille

 

SRT / Tuotteet / Ferodo / Kilpajarrupalat


Menestys alkaa hyvistä jarruista. FERODO kilpajarrupalat takaavat hyvä jarrutustehon niin matalissa kuin suurissa nopeuksissa, ne lyhentävät jarrutusmatkaa ja antavat hyvän poljintuntuman jarrutuksesta toiseen.

FERODOn Online -luettelosta löytyy tiedot valikoimasta. Luettelosta löytyy mittakuvat palasta sekä tiedot siitä, mihin autoon tai jarrusatulaan se sopii. Voit etsiä paloja luettelosta useammalla menetelmällä:

Jarrupalojen osanumerointi koostuu palan tyyppinumerosta ja kitkamateriaalin tunnuksesta. Osanumero alkaa kirjainyhdistelmällä FCP tai FRP, joiden merkitys on:

  • FCP = Ferodo Civil Pad,
    vakioauton jarrusatulaan sopiva pala
  • FRP = Ferodo Racing Pad,
    kilpajarrusatulaan sopiva pala

Kitkamateriaalien tunnukset ovat:

H = DS2500
C = 4003
R = DS3000
E = DS3000 ENDURANCE
M = DS3000+03
W = DS1.11
X = DS2.11
Z = DSUNO

Esimerkiksi palatyyppi FCP2 on saatavissa kitkamateriaalilla DS2500, 4003, DS3000 ja DS3000 ENDURANCE, jolloin täydelliset osanumerot ovat

  • FCP2H
  • FCP2C,
  • FCP2R  tai
  • FCP2E

Lisätietoa kitkamateriaalien ominaisuuksista

Sopivan kitkamateriaalin valintaan vaikuttaa mm. auton käyttötarkoitus ja vetotapa. Vetotavan osalta neli- ja takavetoisille autoille suositellaan samaa kitkamateriaalia sekä eteen että taakse. Etuvetoisille autoille suositellaan kitkakertoimeltaan suurempaa kitkamateriaalia eteen (esim. DS3000) ja kitkakertoimeltaan pienempää materiaalia taakse (esim. DS2500, 4003).

Palojen sisäänajo

Parhaan toiminnan saavutat ajamalla jarrupalat sisään seuraavasti:

  1. Mikäli olet käyttänyt muuta jarrupalamerkkiä, puhdista levyt huolellisesti esim. 3M kuitulaikalla.
  2. Suorita 25 - 30 kpl 4 sekunnin kestoista jarrutusta, jossa käytät noin 50% normaalista jarrutustehosta. Lyhentääksesi sisäänajoon kuluvaa aikaa, voit suorittaa jarrutuksia myös suorilla kaarteiden lisäksi. Muista kuitenkin, että jarrulevyn lämpötila ei saa ylittää 610°C (jarrulevyjä ei saa polttaa).
  3. Suoritettuasi sisäänajon palaa varikolle. Tarkista jarrupalojen pinta enemmän jarruttavalta akselilta. Palan koko pinnalla tulisi nähdä jäljet kontaktista ilman lasittumista. Mikäli näin on, palat ovat valmiita kisaan.

Vaikka suosittelemme palojen tarkistusta vaiheen 3 mukaisesti, voi kiireellisissä tilanteissa olettaa palojen olevan valmiita kisaan, kunhan vaiheen 2 jälkeen jarrujärjestelmä saa jäähtyä hetken.

Kulumisraja

Kitkapinnan minimipaksuus on 2 mm. Kuluneet palat tulee vaihtaa ajoissa uusiin.

Jarrujen lämpötilan kontrollointi

Voit tarkkailla jarrujen optimilämpötilaa lämpömaalin avulla. Maalaa jarrulevyn ulkoreunaan kohdat kolmella lämpömaalilla. Mikäli yksikään kolmesta lämpömaalista ei ole vaihtanut väriään ja jarrutusteho tuntuu huonolta, voi olla tarpeen vähentää jarrujen jäähdytystä. Mikäli kaikki kolme lämpömaalia on vaihtanut väriään, on jarrujen jäähdytystä syytä tehostaa.


FERODO DS Performance
jarrulevyt ja -palat


FERODO DS Performance
FERODO jarrunesteet

FEROSO jarrunesteet
FERODO kartingjarrupalat

FERODO Kartinjarrupalat

Ferodo Racing

INFO: | Toimitustavat | Maksutavat | Toimitusehdot |
Sarlin Race Team
AVOINNA MA-PE 9-17
Maariansillanlenkki 186, 11910 Riihimäki
puh 019 765 380, 0456 765 380, fax 019 765 526, srt(@)SarlinRaceTeam.fi
 

Päivitetty 17.01.2014. © Copyright Sarlin Race Team 1999-2014.  

Alcon Ferodo Racing ATL Racing Fuel Cells H&R Plasma projects PWR RODOBAL Vibra-Technics
ATEC Fluid Systems AT Power Aurora Castrol GoPro Hero HKS JRZ Suspension Engineering Seat Sport
Apexi Brisk Haltech Longacre Powervamp Racetech Recaro Tilton
JLS Motorsport Mechanix Wear Panta Racing Fuel Paoli Pit Stop Silicon Hoses Stack Varley Red Top XPR
OS Giken P1 EVO Corse vanteet