Copyright | In English 
Sarlin Race Team  
Etusivu Uutisia Tuotteet Tuotanto Hinnastot Yhteystiedot Linkit Verkkokauppa Historia
 Tuoteryhmät
 Akut
 Alustasarjat
 Jarrulevyt
 Jarrupalat
 Jarrusatulat
 Jouset
 Jäähdyttimet
 Kamerat
 Kilpabensiini
 Kilpaistuimet
 Kytkimet
 Läppärungot
 Nivellaakerit Pulttipyssyt
 Silikoniletkut
 Sytytyspuolat
 Vaimentimet
 Vanteet

SRT FaceBookissa

SRT FaceBookissa

Suosittele kaverille

 SRT / Historia


 Uutisia:

Sarlin Race Teamin historia

Yrityksenä Sarlin Race Team (SRT) perustettiin vuonna 1985. Tällöin Kalle Sarlinin oma kilpailu-ura rata-autoilun parissa oli alkutaipaleella. Alkuvaiheessa yrityksen toiminta painottui luonnollisesti omaan kilpailutoimintaan. Omaan autoon tarvittiin osia ulkomailta ja matkan varrella niitä tuotiin myös muiden tarpeisiin. Toiminnassa alkoi painottua yhä enemmän autojen rakentaminen.

Tärkeä lenkki SRT:n historiassa on tiimin oma Ford Escort RS Cosworth rata-auto. Auto rakennettiin 1996-1997 silloisiin Super saloon -luokan sääntöihin. Auto on edelleenkin elävä osoitus tiimin teknisestä taidosta ja tinkimättömyydestä toteuttavien ratkaisujen suhteen.

Auton rakennusvaiheessa luotiin ne monet suhteen ulkomaisiin tavarantoimittajiin, joiden maahantuojana SRT tänä päivänä toimii. Rinnan auton rakentamisen kanssa SRT:n myyntitoiminta alkoi laajentua satunnaisesta toiminnasta ammattimaiseksi osamyynniksi.

Ford Escort RS Cosworth

SRT:n omistaja Kalle Sarlin kilpaili itse autolla kausilla 1999 - 2006. Kausilla 1999-2002 ajettiin kotimaan radoilla SM- ja CUP-pisteistä. Kausi 2003 jäi väliin, kun auto muuttui laittomaksi Suomen teknisiin sääntöihin. Kaudelle 2004 siirryttiin ajamaan Baltiaan Puma GT Cup:ia. Kausille 2005 - 2006 kyseinen sarja sai FIA NEZ arvon.

Kallen ja tiimin merkittävin saavutus oli FIA NEZ mestaruus Baltic GT-luokassa kaudelta 2005. Samalla Kalle voitti myös Viron mestaruuden sekä Latvian mestaruuden. Kotimaan radoilla Kalle voitti Cup-mestaruuden kaudella 2002. Näiltä vuosilta on myös useampia sijoituksia 3:n parhaan joukossa loppupisteissä.

Kilpailutoiminta hiipui käytännössä kaudella 2007. Kauteen valmistauduttiin normaalisti, Escortiin rakennettiin täysin uutta tehokkaampaa moottoria. Moottorin rakentaminen viivästyi keväällä, joten alkukauden Ruotsin ja Norjan osakilpailut jäivät väliin. Juuri kun kaikki saatiin kuntoon loppukauden Viron ja Suomen kilpailuja varten, Kallelta murtui jalka, joka esti kilpailemisen loppukauden kisoissa.

Samaan aikaan myyntitoiminta oli laajentunut vieden yhä enemmän aikaa ja muutama tiimin mekaanikko viritteli uraa toisaalla, kuka kuljettajana ja kuka mekaanikkona muissa luokissa. Kauteen 2008 ei enää edes yritetty osallistua.

SRT:n kilpailuhistoriaan voit tutustua omalla sivustolla.

Kalle Sarlin
Ford Escort RS Cosworth
Kilpailuhistoria 1999-2006
Siirry kilpailuhistoria -sivustolle

Kunniakas Ford Escort RS Cosworth löytyy edelleen myymälästämme, sinänsä täysin ajokuntoisena. Tule katsomaan sitä livenä, jos et ole sitä paikan päällä nähnyt.

Samalla voit nähdä vilauksen toisesta, todella kunniakkaan historian omaavasta Ford Cosworthista. Siitä lisää myöhemmin.

INFO: | Toimitustavat | Maksutavat | Toimitusehdot |
Sarlin Race Team
AVOINNA MA-PE 9-17
Maariansillanlenkki 186, 11910 Riihimäki
puh 019 765 380, 0456 765 380, fax 019 765 526, srt(@)SarlinRaceTeam.fi
 

Päivitetty 17.01.2014. © Copyright Sarlin Race Team 1999-2014.  

Alcon Ferodo Racing ATL Racing Fuel Cells H&R Plasma projects PWR RODOBAL Vibra-Technics
ATEC Fluid Systems AT Power Aurora Castrol GoPro Hero HKS JRZ Suspension Engineering Seat Sport
Apexi Brisk Haltech Longacre Powervamp Racetech Recaro Tilton
JLS Motorsport Mechanix Wear Panta Racing Fuel Paoli Pit Stop Silicon Hoses Stack Varley Red Top XPR
OS Giken P1 EVO Corse vanteet